Veel gestelde vragen VRIENDENPAS
1. Hoe ziet mijn Vriendenpas eruit en wanneer krijg ik deze?
Je ontvangt bij je eerste bezoek aan het museum een Vriendenpas: een papieren creditcard-formaat kaartje bij het loket. Breng hiervoor de bevestigingse-mail mee die je van ons krijgt wanneer de boeking voltooid is, en een geldig legitimatiebewijs. Wij vullen voor jou jouw naam en de datum in wanneer het lidmaatschap afloopt. Wanneer je gebruik wilt maken van je Vriendenvoordeel, neem dan je pas mee naar het museum. Je kunt alleen gebruik maken van de voordelen wanneer je de pas kunt tonen. Er kan om legitimatie worden gevraagd.
2. Waarom een individueel lidmaatschap, en geen gezinskaart?
Kinderen kunnen nu ook met hun grootouders of vriendjes het museum bezoeken, omdat zij een pas op naam hebben. Het is bij een gezinskaart onmogelijk om te controleren of de kaart niet doorgegeven wordt/met wisselende samenstellingen wordt gebruikt. Een individuele kaart neemt dit probleem weg. Bovendien biedt het ons de mogelijkheid om een Kidsclub op te richten van jonge treinliefhebbers met een eigen individueel lidmaatschap.
3. Hoe koop ik een online ticket met korting?
Bij de aankoop van een online ticket kan men aangeven dat men een Vriendenpas heeft. Men betaalt dan 0€. In het museum controleren we of er inderdaad een Vriendenpas getoond kan worden. Zo niet, moet men alsnog bijbetalen bij de kassa. Het is vooralsnog niet mogelijk om in dezelfde boeking een vriendenlidmaatschap én een ticket voor een treinrit te kopen. Het is dus belangrijk om eerst het Vriendenlidmaatschap aan te gaan en pas daarna een online ticket te kopen voor €0.
4. Hoe verwerken jullie onze contactgegevens?
De formulieren moeten online ingevuld worden, via de website of de laptop bij de Vriendenkraam op het station. De volgende gegevens moeten op het formulier worden ingevuld: Voornaam, Achternaam, Geslacht, Woonplaats, E-mailadres, geboortedatum, maand van aanmelding. e-mail adres. Deze bestanden worden veilig opgeslagen en alleen gebruikt voor het controleren van gegevens en het verzenden van de nieuwsbrief.
Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt en direct verwijderd na het aflopen van het lidmaatschap.
5. Hoe word ik Vriend?
Via deze pagina op de website of bij het loket (dienst 10)
Wanneer het niet druk is, kan de administratie direct worden afgerond bij het loket door het invullen van het lidmaatschapsformulier bij de kassa. Wanneer het wel druk is, kan je worden doorverwezen naar de kraam op het perron.
6. Ik heb al een kaartje gekocht, maar wil alsnog Vriend worden. Kan dat?
Geen probleem, je kunt bij het loket (dienst 10) €10,50 bijbetalen om alsnog Vriend te worden. Nu kan je voor je volgende bezoek gebruik maken van je recht om gratis met de trein te reizen, maar vergeet niet van tevoren een €0 ticket te reserveren via de website.
7. Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?
Door een bericht te sturen naar info@museumbuurtspoorweg.nl. Je lidmaatschap loopt automatisch af na een jaar. Het is niet mogelijk om eerder het lidmaatschap te stoppen en geld terug te krijgen.
8. Hoe verleng ik het lidmaatschap?
Twee maanden voor het einde van de lidmaatschap-periode word je gevraagd per mail of je je Vriendenlidmaatschap wilt verlengen, met een betaallink. Wanneer je dit hebt gedaan, neem je je bevestigingsbrief die je na betaling in je mailbox vindt mee naar het museum en hier krijg je een nieuwe Vriendenpas voor een jaar met jouw naam erop.